Interne pdf die wordt geopend in een nieuw venster. Interne pdf die wordt geopend in het huidige venster. Interne link die wordt geopend in een nieuw venster. Interne link die wordt geopend in het huidige venster. Externe pdf die wordt geopend in een nieuw venster. Externe pdf die wordt geopend in het huidige venster. Externe link die wordt geopend in een nieuw venster. Externe link die wordt geopend in het huidige venster.

Eerste microcredentials uitgereikt bij Alfa4all

Cursist Elianne Meijer (midden) krijgt van Wieger Bakker, dean Onderwijs voor Professionals aan de Universiteit Utrecht (links) en docent van de Alfa4all cursus ‘Lange lijnen in de literatuur’ Els Stronks (rechts) op 27 januari 2023 een MC certificaat uitgereikt.

Op 27 januari werden de eerste microcredentials uitgereikt aan cursisten van Alfa4all-cursussen Nederlands bij respectievelijk de Universiteit Utrecht en Tilburg University.

Een microcredential is een extra kwaliteitskeurmerk dat aantoont welke kennis, competenties en vaardigheden een cursist heeft opgedaan. De uitreiking is daarom een mooie stap om wettelijke erkenning te krijgen voor kortdurend onderwijs voor professionals. De ontvangers van deze microcredentials volgen via Alfa4all een cursus binnen het vak Nederlands. Deelnemers spijkeren vakinhoudelijke kennis bij om zich vervolgens te kunnen inschrijven voor een eerstegraads lerarenopleiding. Alfa4all is een van de projecten van het Bestuursakkoord Flexibilisering Lerarenopleidingen. Meer informatie over Alfa4all en Beta4all.