Nooit te oud voor zij-instroom

Op de site van RTL Nieuws staat een mooi artikel over een 74-jarige zij-instromer aan de Interfacultaire Lerarenopleiding van de UvA, die onlangs zijn lesbevoegdheid voor klassieke talen behaalde. Lees het artikel op RTL Nieuws: 74 jaar en nog student: ‘Houdt me scherp’ | RTL Nieuws.

De UvA-lerarenopleiding was de afgelopen weken vaker in het nieuws.

Twee weken geleden week was Thomas Klijnstra (ILO opleider Maatschappijleer) op Radio 1 bij het programma Spraakmakers. Hij sprak over hoe je leerlingen beter kan leren redeneren, en wat docenten daarvoor moeten kunnen. Beluister het interview hier.

Indira Wakelkamp (ILO opleider Engels) neemt deze twee weken het Twitteraccount van NL_Leraar over. Het is een account dat wekelijks wordt overgenomen door iemand werkzaam binnen het onderwijs, om de volgers mee te nemen in hun werkweek. Hier kun je het twitteraccount vinden.